מצעים, מגבות, חלוקים ומתנות לקטנטנים במגוון הנחות | קוד קופון: SPRING24

מצעים, מגבות, חלוקים
ומתנות לקטנטנים במגוון הנחות
קוד קופון: SPRING24

אולי יעניין אותך..

טטרת במבוק כאביזר התפתחותי

היי לכולן, קוראים לי שני כהן איזנשטיין, אמא לשני מתוקים קטנים, מדריכה התפתחותית ומלווה אימהות אחרי לידה. בשנה הראשונה אחרי הלידה יש לנו ערימות של

שתפו

הכיני את עצמך לקראת ההנקה

היי, שמי דניאלה. כשהייתי בהריון עם בני הבכור, יהונתן, קרו הרבה דברים בחיי. התעסקתי עם מחשבות על הלידה ועל החיים שאחרי, לא השקעתי מחשבה רבה בנושא ההנקה. כלומר, ידעתי שאני רוצה להניק, יחד עם זאת, חשבתי שהנקה זה דבר טבעי ופשוט ושהיא תקרה מעצמה.

ופתאום, מצאתי את עצמי שוכבת על מיטה בחדר התאוששות, בהלם מוחלט שיש לי תינוק בידיים. האחות אמרה לי שכדאי לי להניק אותו ולי לא היה מושג מה אני צריכה לעשות.

לקח לי וליהונתן זמן לעלות על דרך המלך וגם אז הדרך הייתה רצופה בסימני שאלה, חששות ואי וודאות.

פאסט פורוורד 4 וקצת שנים, אני אמא ליהונתן ועופרי ומדריכת הנקה ומורה לחינוך מיוחד.

בתור מדריכת הנקה, יש לי את הזכות ללוות נשים בדיוק ברגעים האלו, בצעדים הראשונים שלהן במסע ההורות.

ריכזתי עבורכן כמה טיפים שהייתי כל כך רוצה שמישהי תיתן לדניאלה ההיא בהריון הראשון:

להתכונן לפני – מאוד מקובל ללכת לקורס הכנה ללידה, אך ישנה אפשרות לעשות מפגש “הכנה להנקה” (אישי או קבוצתי) עם יועצת או מדריכת הנקה עוד בהריון. מפגש כזה ייתן לך את הכלים שאת צריכה להגיע איתם לימים הראשונים שאחרי הלידה.

להיות ביחד – לא ידעתי שאפשר, לא ידעתי שזה תלוי בי! היום המידע יותר זמין ונגיש. יש מחלקות 0 הפרדה בהרבה בתי חולים וביות מלא הוא מושג שגור. לי אמרו שזה ממש לא נחוץ, שעדיף שאנוח. נכון שאומרים את זה לכולנו? בסופו של דבר גיליתי שהיה עבורי נכון יותר להיות עם התינוק שלי. יכולתי לשים לב כשהוא רעב, להרגיע אותו בקלות ולא הייתי צריכה ללכת הלוך חזור כדי להניק אותו. הייתי רגועה יותר כשהיינו יחד וכך גם הוא.  

והכאבים, מה איתם? – אומנם ישנה רגישות בימים הראשונים, ונשים רבות חוות כאבים ואפילו פצעים, אך הנקה לא אמורה לכאוב. למה לא גילו לי? לרוב, אלו הם סימנים שצריך לשפר משהו בתנוחה ובהצמדות של התינוק לשד. היום בבתי החולים  ובטיפות החלב נמצאות יועצות הנקה שיוכלו לעזור לכוון אותך. במידה ואת מרגישה שאת זקוקה לייעוץ נוסף תוכלי למצוא יועצת או מדריכת הנקה באזור מגורייך.

מה לובשים? – קודם כל, הטיפ שלי הוא שתביאי איתך בגדים נוחים שתוכלי להיות איתם כבר במחלקה. ללידה השנייה הצטיידתי במכנסי טרנינג דקים, גופיה וסווטשרט עם רוכסן, שנוח במיוחד להנקה. ניתן כמובן לקנות בגדים ייעודיים להנקה אך גיליתי שגופיות הנקה היו הפתרון עבורי. יכולתי ללבוש כמעט כל חולצה רגילה שלי עם גופיית הנקה מתחתיה, כך שכשהרמתי את החולצה (עם סינר או בלי, לפי העדפתך) הבטן שלי תמיד נשארה מכוסה. ייתכן וחזיית הנקה וגופיית בייסיק פשוטה יעבדו גם הן.

“פינת הנקה” – הנקה, לפחות בתקופה הראשונה, אורכת בין עשרים לארבעים דקות. כשאת מגיעה הביתה, מומלץ לסדר לעצמך פינה נוחה שבה יש את כל מה שאת צריכה: כרית שיכולה לתת תמיכה ליד או לגב וקערה עם נשנושים (פירות או ירקות חתוכים, פירות יבשים ואגוזים או כל דבר אחר שאת אוהבת). בנוסף, נשים רבות מרגישות צמא גדול בזמן הנקה אז בקבוק מים הוא הכרחי.

האצלת סמכויות – זה לא תמיד פשוט להיעזר באחרים, ויחד עם זאת לכל כך הרבה אנשים בסביבה שלנו אחרי הלידה יש רצון לקחת חלק ולתת יד. אז תאצילי סמכויות! תני להם לעזור בכביסות, בבישולים ובכל מה שיאפשר לך להיות פנויה להנקה ולטיפול בתינוק. בינינו? לא היה לי קל לשחרר. אבל עדיף היה לאפשר להם להיות מעורבים. זה שימח אותם והקל עלי מאוד.

אין ספק שזו תקופה מרגשת ומיוחדת, לעיתים היא מלווה בלא מעט אתגרים. השתדלי לסמוך על עצמך ועל התינוק שלך, זכרי שתמיד אפשר לקבל ליווי, עזרה והדרכה.

שלך,

דניאלה כהן.

מדריכת הנקה מוסמכת.

milkwithdani@gmail.com

milkwithdani@ אינסטרגם

דילוג לתוכן