מצעים, מגבות, חלוקים ומתנות לקטנטנים במגוון הנחות | קוד קופון: SPRING24

מצעים, מגבות, חלוקים
ומתנות לקטנטנים במגוון הנחות
קוד קופון: SPRING24

אולי יעניין אותך..

טטרת במבוק כאביזר התפתחותי

היי לכולן, קוראים לי שני כהן איזנשטיין, אמא לשני מתוקים קטנים, מדריכה התפתחותית ומלווה אימהות אחרי לידה. בשנה הראשונה אחרי הלידה יש לנו ערימות של

שתפו

דברים שצריך לדעת לפני שמעצבים חדר תינוקות

דברים שצריך לדעת לפני שמעצבים חדר תינוקות

עומד להיוולד לכם תינוק\ת? מזל טוב! יש הרבה הכנות טרם הלידה במיוחד אם זוהי לידה ראשונה. אני כל כך יודעת.. רק לפני רגע הייתי שם. אז שניה אחת, לפני הכל אני אציג את עצמי:

נעים מאוד! שמי אורנית וסרמן חסון בעלת סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים.

נשואה לדור ואמא (מאוהבת!!) של ליאל בת שנה וארבעה חודשים – ביתי הבכורה.

עיצוב חדר לרך הנולד בעיניי זוהי אחת המשימות הכי מרגשות שיש, כל כך הרבה תמימות ויופי, רוך ועונג לעצב חדר שכזה. זוכרת את עצמי לפני המשימה האישית שלי, מסתכלת על החדר הריק אינספור פעמים בעודי בהריון יושבת שם בוהה בקירות ומנסה לדמיין מה יתרחש כאן בעוד כמה חודשים. תמיד עיצבתי ותכננתי לאחרים בתים בכזו קלות במיוחד חדרי תינוקות ופתאום שזה שלי, ממש עד הדקה האחרונה בחודש תשיעי לא הצלחתי לגבש רעיון. בנייד שלי היה לוח השראה מלא ברעיונות וזה בדיוק מה שאני ממליצה לכם.

לפני שתיגשו למלאכה, צרו לעצמכם לוח השראה ע”י תמונות חללים מעוצבים שאהבתם מרחבי הרשת.

תוכלו לשמור את התמונות בלוח השראה משלכם באתר שנקרא  PINTEREST שאגב גם שם תוכלו לשאוב השראה בלתי פוסקת.

יכולה להעיד שכשגיבשתי את הרעיון הסופי מאינספור האופציות שהיו לי הבנתי דבר אחד שאני לא מקשרת את העובדה שיש לי בת לצבע הוורוד וזו הייתה נקודת הפתיחה שלי – ללכת לכיוון של דברים שהם יוניסקס גם לבנים וגם לבנות.

לאחר שפתחתם לוח השראה, עומדות לפניכם שתי אופציות כיצד להמשיך בתהליך:

הראשונה – להיעזר בשירותי סטיילינג ועיצוב מקצועיים שיכולים להקל עליכם בקבלת ההחלטות ובעיצוב בכלל.

השניה – DIY עשה זאת בעצמך.

אם בחרתם באופציה השנייה, אני בדיוק כאן בשביל להסביר לכם כיצד עושים את זה הכי נכון שיש.

ראשית, החליטו אם החדר הזה ישמש רק את התינוק\ת או גם אח או אחות שיגיעו בהמשך. הזכרתי קודם את העובדה שלא נמשכתי לגוון הוורוד וזו הייתה הסיבה המנחה שלי, אומנם יש לי עוד חדרים בבית אבל אני מניחה שכשייוולד לי הילד\הילדה הבאים החדר הזה ישמש אותי שוב ולכן רציתי שהבסיס שלו ידבר לשני המינים.

בהתאם להחלטתכם תוכלו להכין תכנית העמדה נכונה יותר של הריהוט שתהיה מתאימה גם לשלב זה וגם לשלב העתידי – אם רלוונטי.

דוגמא לתכנית העמדה:

ריהוט

  • לאחר שכל המידות על השרטוט החליטו היכן ממקמים את מיטת התינוק. עדיפות ראשונה למקם את המיטה לא על קיר חיצוני מכיוון שבימי החורף הקיר החיצוני סופג את הקור כנ”ל בימי קיץ- סופג חום. אם אין באפשרותכם לעשות זאת הרחיקו את המיטה מעט מהקיר.  
  • מידות מיטת התינוק הן בדרך כלל סטנדרטיות ברוב הרשתות בין 65-70 ס”מ רוחב על 125-130 ס”מ אורך (תלוי גם מידת המזרן שתהיה תואמת).
  • חשוב לרכוש מיטת תינוק העומדת בתקנים – שנעשתה צביעה נכונה ללא צבעים רעילים, שהחיזוקים של המיטה עמידים והמיטה יציבה, שהחריצים בין העמודים במרווחים ע”פ התקן.. ועוד.
  • שידת החתלה – כנ”ל גם היא מגיעה בגדלים סטנדרטים שקיימים בשוק 55-60 ס”מ עומק, 115-120 ס”מ רוחב , גובה 88-90 ס”מ .

            חשוב שתכיל מגירות עם פרזול איכותי ועמיד למשקלים, עדיפות לפרזול עם טריקה שקטה.

  • ארון בגדים – הגודל ע”פ בחירתכם וביחס לגודל החדר, בשוק קיימים מגוון רחב של ארונות לרכישה או שתוכלו לפנות לנגר\חברת ארונות שייצרו עבורכם CUSTOM MADE
  • בחירת גוון – רוב ריהוט התינוקות הנמכר ברשתות מגיע בצבע לבן או שמנת. גוונים שבעיניי הם ENDLESS  . גוונים שמשדרים רוגע, תמיד יתאימו כמעט לכל סגנון עיצוב.
  • מה שכן ישפיע על העיצוב בבחירת הריהוט יהיו גימורי הנגרות ובחירת הידיות, לסגנון קלאסי אירופאי נבחר בגימורים עם פיתוחים, רגליים מעוגלות וידיות בסגנון הכפרי \רטרו. ואילו סגנון שהוא יותר מודרני נבחר בגימורים ובקווים יותר ישרים וסולידים.

בלוח ההשראה שיצרתם קודם לכן בו בחרתם עיצובים מלאים של חללים שאהבתם תוכלו לראות בבירור אילו גימורים מתאימים לסגנון עיצוב החדר שאותו אתם רוצים לעשות.

ריצוף

            הדבר הכי יפה בחדר בעיני זה הפרקט!

  • בכדי ליצור תחושה עוטפת וחמימה רצוי לחפות את הרצפה בפרקט. כיום בשוק שלנו יש אינסוף אפשרויות במנעד רחב של מחירים, מרקמים, חומרים וצבעים. ברמת העיצוב יישום פרקט יקפיץ את החדר לליגה אחרת שריצוף סטנדרטי ורגיל לא יכול להשיג, אני מאוהבת בפרקט שבחרתי לליאל – פרקט תלת שכבתי איכותי בגוון של אלון מבוקע קצת ג’ינג’י עם הרבה עוצמה של עץ טבעי, אמיתי.

חיפוי קירות

  • עיצוב הקירות, וואו! בין ההחלטות המורכבות בעיצוב החדר.
  • אישית, אני הכי אוהבת בחדרי תינוקות טפט. בעיניי טפט שהבחירה בו מדויקת ונכונה יכול להכניס כמעט הכל לחדר. מה זה אומר מדויקת ונכונה? ומה זה אומר כמעט הכל?

אז אני אסביר..

ראשית, הדוגמא על הטפט צריכה להיות מתאימה לגיל הרך אך עם זאת גם מתאימה  לגילאי גדילה קצת יותר מתקדמים. משהו לא תינוקי מיד אך עם זאת גם לא ילדותי מידי וגם לא בוגר מידי. ולכן אני נוטה כמעט תמיד לבחור טפטים שהדוגמא שלהם לא ברורה בדיוק.  ז”א אם יש לי ארנב, אז הארנב לא יהיה מצויר ועשוי בצורה פרטנית, אלא סוג של קונטור של ארנב ואז יש לי ארנב שמתאים לכל גיל. או לחילופין בחירה של צורה מופשטת או מרקם מופשט שחוזר על עצמו כמו : בועות סבון, פפיטה , משולשים, כוכבים, כדורים פורחים ועוד.. בעצם, הבחירות האלו שאני עושה גורמות לטפט להיות בדיוק מה שרציתי להשיג – לא טרנדי ואופנתי לשנה.. אלא יכול ללכת איתי לפחות  כמה שנים. השגתי דבר נוסף כאשר בחרתי טפט, הוא קישט לי כמעט את כל החדר ולכן אין צורך להעמיס יותר מידי אלמנטים ולקנות עוד המון דברים.

  • מיקום הטפט – יש כמה אלטרנטיבות פופולריות למיקום הטפט:

בחירה של קיר כוח אחד מרצפה עד תקרה וכל שאר הקירות יצבעו בגוון תואם ומשלים את טפט, או יישום טפט בחלק העליון של הקיר ז”א מגובה 120-130 ס”מ עד קו התקרה, מתחת לטפט מוסיפים קרניז הפרדה וגוון תואם טפט.

  • כמובן שאם אתם לא חובבי טפטים או קרניזים תוכלו תמיד לבחור גוון אחד או שניים ולצבוע את החדר במשחק של צבעים – חפשו השראה ברחבי הרשת לדוגמאות עם משחקי צבעים.
  • אופציה נוספת להעשרת הקירות הינה הזמנת צייר שיכול לתפור עבורכם סיפור אגדות ולצייר אותו על קירות החדר, הציור יכניס המון צבע ואופי וכמעט מעבר לפרקט\וילון\ריהוט\גוף תאורה\שטיח לא תצטרכו להוסיף כלום, הציור יעשה את כל העבודה.

תאורה

  • לפני שבוחרים את גוף התאורה עצמו, צריך לבחור את גוון האור. ההמלצה שלי לחדרים ילדים \ תינוקות וחדרים בכלל הוא אור חם\צהוב או בשפה מקצועית  WARM WHITE גוון אור זה לאור ראשי בחדר, יוצר תחושה נעימה, חמימה וכיפית.
  • אור משני בחדר, יכול להיות כמנורת קיר או מנורה עומדת כאשר מופעלת ע”י דימר – עמעם השולט בעוצמות האור. חשוב מאוד לרכוש גוף תאורה בעל תו תקן מחמיר ביותר היות ומנורות לילה נשארות דולקות כל הלילה ועלולות להיות מסוכנות.
  • אהיל התאורה לאור ראשי, ומנורת הלילה תהיה בחירה תואמת לסגנון ותתכתב עם סגנון העיצוב שבחרתם לעצב את החדר, דעו כי אהילים אטומים גורמים לאלומת האור לרדת כלפי מטה ולא להאיר את החדר בשלמותו ואילו אהיל מחורר גורם לאלומת האור להיות עם השתקפות הדוגמא על הקיר, לכן בבחירת אהילים – בקשו בחנות לראות את האהיל דולק שתוכלו להתרשם האם זה מה שחיפשתם ומתאים לכם לעיצוב.

טקסטיל

  • את הרוך בחדר נעשיר דרך הטקסטיל , הבחירה הראשונה תהיה וילון. אני אישית משתמשת בשני סוגי וילון בהתאם לסגנון החדר, האחד וילון רך ונשפך והשני וילון רומאי. ההבדל בין השניים מעבר לנראות  הוא האם יש לכם מקום לשים וילון נשפך שזקוק למקום, שלא יהיה תחתיו שום דבר או שיהיה אפשר להסיט אותו בקלות.
  • גווני הווילון יתכתבו עם שאר גווני החדר, לרוב כדאי ללכת כמו בריהוט על גוונים בסיס ניטרליים כמו לבן\שמנת\אפור בהיר.
  • אם רוצים לתת טוויסט אפשר להשתמש בתחרות או בסרטים בצבע שונה מגוון בסיס הווילון או בשני גוונים שונים המתאימים לעיצוב החדר.
  • כלי מיטה- גם כאן אני אישית לא אוהבת ללכת על מקושקש, והייתי הולכת על גווני בסיס כמו בווילון היות והמיטה צריכה לשדר רוגע לקראת שינה.

אקססוריז

  • כאן זה המקום לתת את המימד האישי שלכם, להוסיף דברים שיעשירו את החדר ויתנו לו את האופי שלו. מתלי בגדים\מגבת ,מדפים שעליהם יש מסגרת עם תמונת התינוק וכמה בובות, תעודות לידה מעוצבות שאותן ניתן למצוא ע”י מעצבים ברשת, שטיח נעים, כורסא מעוצבת, שולחן קטן עם כסאות לגיל מתקדם יותר, כוורת ספרים ומשחקים ועוד. כמובן שכל מה שקשור בהקצאת מקום יש לתכנן זאת מראש בשלבים הראשונים – בתכנית העמדה שעשינו קודם לכן. אני בחרתי ללכת על תעודת לידה אחת עם פרטי הבייבי שלי בתוספת ארנב קטן וחמוד להשלמת המראה – אגב זה הצבע הוורוד היחידי שהכנסתי. יכולה להעיד שכל פעם שאני מסתכלת על תעודת הלידה הזו, אני מתרגשת מהמשפט שכתוב עליו “ליאל, ברוכה הבאה לעולם”.

לסיכום, במשפט אחד… מה היה לנו? התרגשות גדולה בעטיפה מעוצבת!ֿ

מקווה שתרמתי את חלקי הקטן ברגע הגדול שלכם.

שיהיה המון מזל טוב,

אורנית.

אתר: www.oranit-studio.com

אינסטגרם: http://instagram.com/oranit_studio

דילוג לתוכן