מצעים, מגבות, חלוקים ומתנות לקטנטנים במגוון הנחות | קוד קופון: SPRING24

מצעים, מגבות, חלוקים
ומתנות לקטנטנים במגוון הנחות
קוד קופון: SPRING24

אולי יעניין אותך..

טטרת במבוק כאביזר התפתחותי

היי לכולן, קוראים לי שני כהן איזנשטיין, אמא לשני מתוקים קטנים, מדריכה התפתחותית ומלווה אימהות אחרי לידה. בשנה הראשונה אחרי הלידה יש לנו ערימות של

שתפו

רעיונות לפעילויות מעשירות לילדים בזמן הבידוד

היי לכולן, אני עדן מויאל מרפאה בעיסוק מוסמכת בעלת תואר BOT, מטפלת בתחום הילדים, נשואה לנתנאל ואמא לאבישגי המתוקה בת השנה ושלושה חודשים.

לא פעם מצאנו את עצמנו אומרות : “אם רק היה לי עוד קצת זמן לשבת עם הילדים, לשחק איתם, לעזור להם להתקדם בתחומים השונים ולתת להם קצת יותר זמן איכות”

אז בימים אלו נכפתה עלינו “חופשה” ארוכה בבית ללא התראה מוקדמת. מצב זה לעיתים יוצר תסכולים לשני הצדדים אך האמת- זו הזדמנות מצויינת עבורנו ועבור ילדינו.

אז איך בכל זאת נוכל לנצל את ההסתגרות הביתית? בשביל זה אני פה. 

בבלוג הבא אני אתן לכן רעיונות מעשיים-

  • איך תוכלו לנצל את הזמן לשכלל את מיומנויות המשחק של ילדכם
  • איך תוכלו לשפר תפקודי ידיים הכוללים אחיזת צבע ומספריים ואת היכולת הביצועית שלהם
  • אצרף לכן חוברות שהכנתי לתרגולים שונים
  • והכי חשוב- אתן לכן רעיונות למשחקים משותפים שתוכלו לשחק במקביל עם ילדכם בגילאים השונים.

אז בואו נתחיל..

  1. רעיונות למשחקים והעשרה לקטנטנים שלנו בגילאי 1-2:

לא משנה כמה משחקים נקנה הם תמיד יחזרו למפתחות של הרכב ולשלט של הטלוויזיה. לכן, אפשר להכין משחקים מהנים ופשוטים מחומרים זולים וזמינים. אתן לכן דוגמא:

איך נכין?

1.ניקח קופסא ריקה של תחליף חלב, נעטוף ונקשט אותה.

2.ניצור חור עגול קטן במרכז המכסה.

3.נכניס לתוך הקופסא שקית של פונפונים צבעוניים.

יאללה לשחק!

נאפשר לילד להכניס את היד לתוך הקופסא ולחוש את הפונפונים, להוציא אותם החוצה וכעת הוא יצטרך להכניסם חזרה לקופסא דרך החור הקטן שיצרנו כשהוא מכניס פונפון אחד בכל פעם בזמן שהיד השנייה שלו מייצבת את הקופסא.

מהן מטרות המשחק?

משחק זה מחזק את שרירי חגורת הכתפיים של הילד, מתרגל תיאום עין-יד, דיוק מוטורי והפרדת אצבעות, מתרגל אחיזה, שחרור והתאמה ובנוסף התמודדות עם משימה הדורשת קשב וריכוז.

איך ניתן להעשיר את המשחק?

  • לימוד צבעים- “עכשיו נכניס פונפון אדום!”.
  • עידוד חציית קו אמצע- נניח את הקופסא בצד שמאל של הגוף וניתן לו להכניס את הפונפון בעזרת יד ימין ולהיפך.
  • תורות- לשחק יחד עם הילד במשחק- פעם אני ופעם אתה.
  • להכין את אותו המשחק עם מקלות רופא צבעוניים וקוביות עץ קטנות (כמובן לחרוץ במכסה חור מלבני קטן למקלות וחור בצורת ריבוע לקוביות).
  • לאתגר את הילד- בהמשך כשהילד ישלוט במשחק נוכל לאתגר אותו ולהניח שתי קופסאות ושני סוגי חומרים והילד יצטרך להכניס למקום המתאים.
  • נקודה חשובה- בזמן משחק עם פונפונים או חומרים קטנים ומסוכנים להיות צמודים לילד ולא להשאירו לבד אף לא לשנייה!

משחקים נוספים תואמי גיל-

  1. מגדלי טבעות וכוסות על פי גודל
  2. קוביית התאמת צורות וצבעים
  3. משחקי לוטו ראשון- התאמת תמונות זהות תוך היכרות ושיום קטגוריות שונות כדוגמת פירות, ירקות ומשחקים.
  4. ספרים קצרים עם המון תמונות (ניתן גם לקצר את המלל עבורם)- הם עפים על זה!
  5. פאזלים של 2-3 חלקים (צורות וצבעים, חיות)
  6. משחקי בובות- הם מאוד אוהבים “לדבר, להאכיל ולהשקות” אותם.

בגיל הזה- חשוב מאוד לדבר איתם המון! זה מפתח את השפה. אפשרו להם לצפות בכם מבצעים מטלות ותמללו להם- “עכשיו אני מניחה את הצלחת על השולחן” -רובם יגלו עניין.

ועכשיו נעבור לגדולים יותר…

בגילאים אלו הילדים אוהבים לבצע פעילויות יצירה, לצייר, לצבוע, לגזור ולשחק במשחקי קופסא שונים.

  1. קטנטנים בגילאי 3-5:

להם תאפשרו לצייר באופן חופשי כרצונם! בגילאי 4 ומעלה בקשו מהם לצייר עבורכם ציור עם אובייקטים מהסביבה, תנו להם רעיונות ודאגו שגם יביאו מעצמם (אפשר לצייר דמויות ואובייקטים מתוך ספר שקראתם), עודדו אותם לצייר דמות, אפשרו להם להדביק דבקיות (בגודל בינוני) וגזרי נייר.

  1. הגדולים יותר בני 5-6:

זו ההזדמנות שלכם להעשיר אותם ולשכלל את המיומנויות הידניות שלהם לקראת הכתיבה. בקרוב 🙂

הכנתי חוברת עבודה מגניבה עם פעילויות שונות של ציור, צביעה, גזירה ועוד כמה דברים שממש שווה להדפיס ולעבוד יחד עם הילד. בחוברת הכנסתי דגשים- מהי אחיזה תקינה של צבע/ עיפרון? איך אוחזים מספריים בצורה נכונה ויעילה? ועל מה כדאי להתמקד בזמן הפעילות. מבטיחה לכן שהילדים ייהנו ממנה מאוד וגם אתם כמובן!

קישור להורדת החוברת- https://bit.ly/2w6iadv

אני ממליצה לחשוף את הילדים למשחקי חשיבה, משחקי תפקידים, משחקי תורות, פאזלים, זיהוי מספרים ואותיות- כל אלו מתרגלים התמודדות עם קשב וריכוז לאורך פעילות, תיכנון והתארגנות, למידת אסטרטגיות (איך אני בוחר להרכיב פאזל- מתחיל מהמסגרת ועובר למרכז או אחרת).

ולגולת הכותרת-

4. משחק משותף- חיסכון בזמן אמא 🙂 

  • משחק השחלת חרוזים- כל ילד (וגם את כמובן) יקבל שרוך וחרוזים בגודל המתאים לו (לקטנים יותר חרוזים גדולים יותר ולהיפך). כל אחד בתורו ישחיל חרוז אחד. לקטנטנים מאוד (גילאי 2-4) נשחיל את החרוז עבורם וניתן להם למשוך את השרוך. לגדולים יותר (גילאי 3-4) נאפשר לבחור כל חרוז שירצו או שנאתגר אותם בחרוז בצבע או צורה מסוימים. לבוגרים שלנו (מעל גיל 5) ניתן דגם שעל פיו הם יצטרכו להשחיל- ככל שהגיל עולה כך הדגם יכול לכלול מספר גדול יותר של חרוזים. תוכלו לאתגר – “צבע החרוז הבא מתחיל באות א” וכדומה. כך כולם יושבים למשחק משותף עם אמא, נהנים מזמן איכות, כל אחד ברמתו שלו. משחק זה מאפשר לגדולים לגלות סבלנות כלפי אחיהם הקטנים שמשחילים באיטיות יותר ולקטנים להיות בסביבתאחיהם הגדולים וללמוד מהם.
  • בניית מגדל מקוביות- כל אחד בתורו יניח קובייה על המגדל (מגילאי שנה-שנתיים מצופה לבנות מ2-3 קוביות, מגילאי שלוש מצופה לבנות מ9-10 קוביות, גילאי 4- 11 קוביות ומגילאי 5- 12 קוביות ומעלה).

  • ציור משותף- ניקח בריסטול גדול (או שנחבר מספר דפי A4), צבעים וטושים המותאמים לילד (לקטנטנים יותר בעיקר). כל אחד בתורו יצייר משהו על הדף (אובייקט/ קו/ צורה) ומי שאחריו בתור יצטרך להמשיך מאותה נקודה וכך יחד הם יצרו ציור משותף (אפשר להחליט מראש מה מציירים ואפשר גם לזרום ויוצאים דברים מדהימים). מעבר למיומנויות הידניות שמתורגלות, משחק זה מעודד חשיבה יצירתית, סבלנות, עבודת צוות וגם מאפשר לכל ילד (גם עם עיכוב שפתי) להתבטא באופן שאינו מילולי לפי יכולתו. מעבר לזה- זמן משותף וחוויתי!

דבר אחרון, כדי לעזור לנו ולילדנו לשמור על שגרה בתוך כל התקופה הזו- חשוב לשמור על סדר יום!

ההמלצה שלי היא ליצור כרטיסיות של סדר יום מאויירות ולבנות יחד עם הילד- הילד יבחר פעילויות מבין 2-3 אפשרויות (לא יותר על מנת לא להציף אותו) ויחליט מתי יבצע אותן במהלך היום. נכניס לסדר היום ארוחות, שגם בהן כדאי לשתף את הילד הוא יהנה מאוד וגם אחלה דרך להעביר עוד קצת זמן 🙂

דוגמאות לסמלים מהרשת-

בנוסף, זמן רגיעה חשוב מאוד. כדאי להקצות איזושהי פינה בבית שבה נניח פוף, כרית גדולה או מזרון שעליו יוכל הילד לשבת או לשכב וקופסא שבתוכה יהיו כל מיני דברים מרגיעים- אוזניות עם מוסיקה מרגיעה, בועות סבון, כדורי תחושה, מטפחות נעימות למגע. לפינה זו יוכל הילד להגיע בכל זמן שיהיה קצת מוצף וירצה להירגע ולנוח.

מקווה שנהניתן לקרוא, שנתתי לכן רעיונות כיפיים ופשוטים איך לעבור עוד יום. מאחלת לנו ימים טובים יותר בקרוב ורק בבריאות!

יש עוד המון רעיונות מעניינים ומהנים. מוזמנות ליצור איתי קשר להתייעצויות ושאלות-

במיילedenmoyal3716@gmail.com

בפייסבוק–  עדן מויאל 

באינסטגרםmoyal_eden

שנדע ימים טובים, קלים ומעשירים, 

באהבה, עדן מויאל. 

דילוג לתוכן