מצעים, מגבות, חלוקים ומתנות לקטנטנים במגוון הנחות | קוד קופון: SPRING24

מצעים, מגבות, חלוקים
ומתנות לקטנטנים במגוון הנחות
קוד קופון: SPRING24

אולי יעניין אותך..

טטרת במבוק כאביזר התפתחותי

היי לכולן, קוראים לי שני כהן איזנשטיין, אמא לשני מתוקים קטנים, מדריכה התפתחותית ומלווה אימהות אחרי לידה. בשנה הראשונה אחרי הלידה יש לנו ערימות של

שתפו

עור התינוק – ד”ר מרינה לנדאו עונה על שאלות

אנחנו שמחות לארח את ד”ר מרינה לנדאו בבלוג של סילבר בל. 

ביקשנו מהעוקבים שלנו באינסטגרם לשאול שאלות בנוגע לעור התינוק. בחרנו דווקא את ד”ר מרינה לנדאו כי היא רופאת עור בכירה. שימשה כנשיאת החברה הישראלית לכירורגיה דרמטולוגית. בנוסף להיותה מומחית ברפואת עור, ד”ר לנדאו עוסקת ומתמחה ברפואת עור אסתטית וקוסמטית עם דגש מיוחד על טיפולים לא חודרניים בהזדקנות העור.

שאלה: האם אקנה עשויה להופיע גם אצל תינוקות?

תשובה: למרות שאנחנו מצפים שלתינוקות יהיה עור מושלם, אקנה יכולה להופיע גם בתינוקות. הסיבה היא העברת הורמונים מהאמא דרך השיליה. ואכן האקנה יכול להופיע ממש בימים הראשונים לאחר הלידה. מנגנון אחר הוא הורמונים שעוברים בהנקה. בדרך כלל מדובר באקנה קל בפנים שאינו דורש התערבות כלשהי. רק לעתים נדירות יש צורך טיפול תרופתי.

ביטוי טיפוסי של אקנה בתינוק

שאלה: במקרה של תפרחת חיתולים, מהי הדרך הטובה ביותר להתגבר על הבעיה כמה שיותר מהר ואיך מרגיעים את העור בינתיים?

תשובה: תפרחת חיתולים היא בעיה מורכבת, שמתחילה בדרך כלל בגלל גירוי כימי של העור על ידי מרכיבי שתן או צואה, או כתוצאה משפשוף העור עקב חיתול לא מתאים בגודל או שילוב של שניהם. בשלב שני מתפתח באזור זיהום פטרייתי או חיידקי. לכן מניעה מהווה צעד חשוב מאוד. כשהתופעה מתפתחת התוצאות המהירות ביותר מושגות על ידי: רחיצה ואוורור המקום (לנסות להשאיר את התינוק ללא חיתול למרווחים של רבע שעה), החלפה תדירה של החיתולים (גם בלילה), שימוש בחיתול מרווח (למניעת שפשוף העור), מריחת קרם טיפולי (כשיש זיהום פטרייתי או חיידקי), מריחת קרם מגן (בדרך כלל על בסיס צינק אוקסיד.

שאלה: מאיזה גיל התינוק יכול לפתח אסטמה של העור?

תשובה: אסטמה של העור יכולה להופיע ממש בלידה, אבל הביטוי היותר משמעותי שלה מופיע כשהתינוק לומד לגרד, שזה בערך גיל 3-4 חודשים.

הביטוי של המחלה בגיל ינקות שונה במעט מהביטוי בגיל מבוגר יותר. בדרך כלל יש יובש עור כללי עם החמרה בגב כפות הידיים ובפנים.

ביטויים טיפוסיים של אסטמה של העור בתינוק

שאלה: האם כל יובש בעור הפנים והקרקפת מצביע על אקזמה?

תשובה: בדרך כלל כן. אבל יובש בפנים וקרקפת בתינוק יכול להצביע גם על אפשרויות אחרות, כמו למשל סבוראה. במקרה זה לרוב בקרקפת יש שכבת עור שומנית עם ריח אופייני.

שאלה: האם עדיף לקלח את התינוק כל כמה ימים ולא כל יום

תשובה: אין כמעט מצב ברפואה שבגללו לא מקלחים תינוק כל יום. שאלה אחרת היא עם מה מקלחים? תינוקות עם עור יבש ונטייה לאסטמה של העור עדיף לרחוץ עם שמן לאמבטיה ולא סבון. גם לא סבון לתינוקות. כי כולם מייבשים את העור (זו רק שאלה עד כמה)

שאלה: באיזה מגבת עדיף לייבש את עור התינוק? מבחינת החומרים של הבד… 

תשובה: חומרים טבעיים תמיד עדיפים. מגבות כותנה מצטיינות ביכולת ספיגה מקסימלית וניתן לייבש בהם את עור התינוקות ביעילות ובביטחון. בשנים האחרונות הופיעו מגבות מייקרופייבר, אשר למרות היותן עשויות בד סינטטי, מצטיינות ברכות ויכולת ספיגה טובה. ניתן בהחלט לנגב בהם תינוקות שאינם סובלים מבעיות עור מיוחדות.

שאלה: מאיזה גיל מומלץ להתחיל השתמש במקדם הגנה ביציאה מהבית?

תשובה: עד גיל חצי שנה לא חושפים עור של תינוק לשמש. בכלל. מגיל חצי שנה אפשר להתחיל להשתמש במסנני קרינה לתינוקות. תכשירים אלה מכילים מרכיבים פיזיקליים: צינק אוקסיד וטיטניום דיאוקסיד. מרכיבים אלה פועלים כמו מראהודוחים את קרני השמש מהעור. לרובם צבע לבנבן.

שאלה: כיצד ניתן לזהות כתמים על העור שעלולים להיות מסוכנים?

תשובה: כל פצע בעור שלא מתרפא המהלך של מספר שבועות, נגע ששינה את צבעו או גדל באופן משמעותי, נגעים חומים אסימטריים עם גבול בלתי סדיר, הופעה של מספר גוונים באותו הנגע, נגע מדמם באופן קבועכל אלה צריכים לעורר דאגה ומחייבים לקבוע תור לרופא עור.

שאלה: האם יכול להיות שכתמי לידה יעלמו עם השנים?

תשובה: בהחלט. יש כתמי ליזה שמתבהרים מאוד, משתטחים ואפילו נעלמים.

שאלה: לילד שלי הופיעו בעור איזורים בהם העור מחוספס עדיף ללכת לרופא ילדים או לרופא עור?

תשובה: רופא ילדים יידע לתת מענה מעולה לבעיות עור שכיחות בילדים. לגבי בעיות עור נדירות יותר או במקרה שרופא ילדים לא הצליח לפתור את הבעיה, כדאי להתייעץ עם מומחה לרפאות עור.

שאלה: איזה בגדים מומלץ להלביש את התינוק כדי שלא יפתח מחלות עור?

תשובה: בגדים לא גורמים למחלות עור, אבל יכולים להחמיר בעיה קיימת או לעורר תופעה זמנית.

כלל חשוב, בגדים טבעיים דוגמת בגדי כותנה או טריקו נסבלים טוב יותר על ידי עורו של תינוק, מאשר בדים סינטטיים

תודה לד”ר מרינה לנדאו על שיתוף הפעולה וללה-רוש פוזה על החיבור המבורך. 

***בקניית סט אמבטיה קטן של סילבר בל מקבלים במתנה מארז לטיפוח התינוק המכיל:

  • ליפיקאר שמן ניקוי +AP – שמן רחצה המסייע להשבת הליפידים. לעור יבש ומגורה במיוחד. להקלה מיידית. גודל: 100 מ”ל
  • ליפיקאר באום +AP – קרם גוף מזין לעור יבש בצורה קיצונית. נגד גירויים ותחושת אי נוחות בעור. להקלה מיידית. גודל: 75 מ”ל
  • סיקפלאסט באום B5 – קרם המסייע לשיקום, הגנה והרגעת עור מגורה, סדוק ומתקלף. גודל: 15 מ”ל

לרכישה לחצו 

https://www.silverbellbox.com/product/my-first-bath-boy/

דילוג לתוכן