עד 40% הנחה על מגוון מוצרים באתר! קוד קופון: purim15

עד 40% הנחה על מגוון מוצרים באתר! קוד קופון: purim15

אולי יעניין אותך..

טטרת במבוק כאביזר התפתחותי

היי לכולן, קוראים לי שני כהן איזנשטיין, אמא לשני מתוקים קטנים, מדריכה התפתחותית ומלווה אימהות אחרי לידה. בשנה הראשונה אחרי הלידה יש לנו ערימות של

שתפו

בחזרה לשגרה: איך לשדרג את קופסת האוכל של הילדים?

היי אני יעל נשואה לאיתן, אמא לארבעה צמודים איתמר, אריאל, אופיר ואבישג (שוגי) -שלושה בנים ובת (כן, כן, הצלחתי בפעם הרביעית) בגילאים שנה עד שבע וממש כל יום צריכה ללדת בפעם החמישית (!) בן נוסף ואני הכי מחכה לקבל מארז של סילבר בל יאאאא. אנחנו מתגוררים בצורית ישוב קהילתי מקסים בגליל שבצפון וביום יום שלי אני עובדת במחלקת משאבי אנוש בחברת פארמה.
יש לי עמוד אינסטגרם למטרת השראה ושיתוף רעיונות לקופסאות אוכל לילדים, שבו אני מעלה מתכונים, המלצות על ציוד משלים לקופסאות אוכל, רעיונות לאוכל שילדים אוהבים ועוד.

לכבוד תחילת שנת הלימודים אשתף אתכן בטיפים שלי להכנת קופסת אוכל מוצלחת שתשמח את הילדים בשעת הארוחה בגן או בבית הספר.
נתחיל מבחירת סוג הקופסא- השלב הראשון לרכוש קופסא שמתאימה לצרכי הילד. יש קופסאות מעלות של 2.5 ₪ לקופסא ועד מאות שקלים לקופסא. צריך להבין מה תואם את גיל הילד וצרכיו מבחינת פתיחת הקופסא- שהילד יצליח לפתוח בעצמו ובקלות את הקופסא ללא עזרת מבוגר/גננת על מנת לא ליצור תסכול. תאי החלוקה בקופסא- יש קופסאות עם/בלי חלוקה. נניח אצלנו אני חייבת קופסאות עם כמה שיותר תאים כדי “ששום אוכל לא יגיע באוכל אחר”. אטימות הקופסא- שלא תיהיה זליגת נוזלים בין מחיצות הקופסא או מחוצה לה. גודל הקופסא- שתתאים לתיק של הילד ותכנס בקלות ועדיף בשכיבה (מנח מאוזן בתיק) ובנוסף שתתאים בגודל לכמות המזון שהילד לוקח איתו. לצורך הענין קופסא עם תכולת ליטר ומעלה מיותרת לילד בן 3 שלא יסיים כמות מזון שכזאת.

 

באינסטגרם שלי יש סקירה של קופסאות אוכל שונות עם יתרונות וחסרונות עבור כל קופסא- ממליצה להציץ שם.
תוספות וקישוטים לקופסא- אני תמיד אוהבת לצרף מסר משמח מהבית בקופסא.
למשל להדביק מדבקות על עטיפת הכריך או להוסיף פתק קנוי (כמו חידות הידעת/ חידות מתגרדות) והכי כיף פתק עם הקדשה של אמא. ניתן להוסיף כל מיני קיסמים עם דמויות אהובות (או להזמין מאלי אקספרס/איביי) ולנעוץ במזון כקישוט- חשוב לי לציין שאם מדובר בילדים צעירים (גילאי 3) יש חשיבות להסבר ולימוד של אכילת מזון “מקושט” והוצאת האביזרים הלא אכילים על מנת למנוע חנק.
כמו כן, יש גנים שהגננת נותנת בתחילת השנה הנחיות מפורטות מה מותר ומה אסור מבחינת המזון ותכולת הקופסא, אז לא למהר לרכוש לפני שמתחילים את שנת הלימודים ונשמעים להנחיות הצוות בגן.

את התוספות והקישוטים אני מזמינה בעיקר מאלי אקספרס, איביי ואמזון.
לצערי עכשיו בגלל תקופת הקורונה המשלוחים מאוד מתעכבים או יקרים מאוד לכן, אני רוכשת בארץ בכל חנויות הסטוקים למינהם. תמיד אפשר למצוא מציאות. אני גם תמיד מעלה סטוריז מעניינים עם מציאות שאני רוכשת וכמובן משתפת בלינקים לרכישה.
יש גם את רשת “דייסו” ו- “מיניסו” היפניות בקניונים הגדולים בארץ שבהן ניתן למצוא מחלקות שלמות עם מוצרים משלימים לקופסאות אוכל.

קישור לעיניים מפלסטיק לקישוט מזון

קישור למזלגות חיות

סידור הקופסא ובחירת המזון- ילדים תחילה אוכלים עם העיניים אז העיקר פה זה סידור המזון בצורה ובצבעים שיגרמו להם לרצות ולאכול. אני בוחרת תמיד במזון “מיני” מיני פשטידות, מיני פיצות, מיני מאפינס וכו’. אני מניחה אותם במנג’טים מסיליקון בצורות וצבעים שונים שמוסיפים צבע לקופסא. אם מדובר בכריך, אפשר לקרוץ מהלחם בעזרת חותכני עוגיות כריכים בצורות ואפילו מספיק שתחתכו את “הקשה” וכבר יהיה להם כיף יותר לאכול. אפשר לעטוף את הכריך בשקית צלופן ולצייר עליה או להדביק מדבקות או לעטוף בשקיות צבעוניות. לכל קופסא תמיד אוסיף ירקות מיני או ירקות חתוכים בצורות ופרי חתוך. רוב המזון שאני בוחרת לקופסאות הוא “פינגר פוד” שניתן לאכול בקלות עם הידיים אם יש צורך אני מוסיפה מזלג/כפית בהתאם.

 

קישור לחותכני ירקות ופירות בצורות

קישור למנג’טים רב פעמיים מסיליקון

מתכון מעולה להכנת “מיני” פיתות עם זעתר (ניתן להקפיא ולהוציא ערב לפני לקופסא)

עוד טיפ חשוב הוא לשתף את הילדים בבחירת סוג קופסת האוכל. להתייעץ איתם לגבי בחירת המזון שיהיה בקופסא ולשתף אותם בהכנת המזון. אפשר גם להכין תפריט שבועי מראש שיקל על ההתלבטות היומית. אני גם ממליצה לתרגל עם הילדים בבית אכילה מקופסא, למשל ארוחת בוקר בחופש שתוגש בקופסא או לקחת קופסא לטיול- זאת מיומנות שצריך להכיר (פתיחה וסגירת הקופסא, אכילה מתאים קטנים, הכנסת והוצאת הקופסא מהתיק).
אני מאחלת לכולנו שנת לימודים מוצלחת, הסתגלות מהירה לשגרה ושיחזרו לנו תמיד קופסאות אוכל ריקות הביתה.
לעוד מלא רעיונות, סידור הקופסא ומתכונים המותאמים לילדים תציצו  באינסטגרם שלי

לשאלות נוספות מוזמנות לכתוב לי שם אשמח לענות בכיף!

נשיקות, יעל.

 

 

דילוג לתוכן